De T6 kan worden uitgerust met een groot aantal veiligheidsinnovaties. Bijvoorbeeld Front Assist, dat kop-staartbotsingen voorkomt, en een noodstopsysteem voor in de stad. Standaard wordt de Transporter geleverd met multi-collision brake - dat doorschieten na een ongeval voorkomt. Tot slot krijgt hij Trailer ESP, een elektronisch stabiliteitssysteem voor aanhangers.
De Transporter dankt zijn populariteit mede aan de veelzijdigheid en zijn brede inzetbaarheid.
Of het nu voor personenvervoer, vervoer van bouwmateriaal of als camper is, de Transporter klaart iedere klus!
De mogelijkheden met de nieuwe Transporter zijn - geheel in Transporter-traditie - ongekend groot.
Naast de gesloten bestelwagen, Kombi- en chassis-versies komen er Dubbele Cabine-uitvoeringen en een Multivan.
Hiermee biedt de Transporter een passende oplossing voor elke vervoerswens.
Niet onbelangrijk voor de dagelijkse praktijk: de laadruimte is nog beter toegankelijk
dankzij een eenvoudiger – optioneel elektrisch – te bedienen achterklep.
De Transporter bedient zijn bestuurders met meer comfort dan ooit. Bijvoorbeeld met opties als een instelbaar onderstel (DCC), adaptieve cruise control (ACC, stelt maximale snelheid automatischen tijdelijk bij wanneer het verkeer dit tijdelijk niet toelaat) en grootlichtassistent (Light Assist). Vermoeidheidsherkenning is standaard. De zesde generatie Transporter biedt tal van nieuwe infotainment-mogelijkheden, waaronder diverse connectiviteitsopties.
Naast de vertrouwde Euro 5-diesels krijgt de nieuwe Transporter onder de aanduiding 'EA288 Nutz' compleet nieuwe Euro 6-motoren.
Deze 2.0-liter TDI is er in vier versies: 62 kW/84 pk, 75 kW/102 pk, 110 kW/150 pk en 150 kW/204 pk.
Er zijn ook twee 2.0-liter TSI-benzinemotoren: met 110 kW/150 pk en 150 kW/204 pk. Gemiddeld ligt het vastgestelde verbruik van de Euro/6 diesels
zo’n 15 procent lager, een besparing van gemiddeld een liter per 100 kilometer.